Zojuist, op zondagmiddag, de planning gemaakt voor volgende week. Meestal doe ik dat al op donderdag, maar we hebben een behoorlijk drukke week achter de rug. Ook voor volgende week ziet de week er wat anders uit dan normaal gesproken.
Bij een normale week werk ik, Vrouw, op maandag, dinsdag en woensdag. Man werkt dan thuis. Op donderdag is dat omgedraaid, en werk ik thuis en Man op kantoor. Op vrijdag zijn we beide vrij. Sinds een jaar zijn we beide vrij op vrijdag en dat zorgt voor een flinke boost in ons huishouden! Met z'n tweeen proberen we dan voor de koffie gepoetst te hebben!
Doordeweeks hebben we ook een aantal vaste taken die we kunnen afvinken. Dat zijn:
Maandag:
- plantjes
- beneden stofzuigen
- afval aan de weg
- prullenbak poetsen
- was sorteren in de avond
- de was
- koelkast poetsen
- badkamer en wc
- boodschappen opruimen
- keuken poetsen
- boven stofzuigen
- beddengoed wassen
- tuinhuis schoon
- naar de bakker
Misschien behoeft 'de was' was uitleg. Ik was altijd op woensdagavond de eerste was, die hang ik donderdag op. De hele donderdag doe ik dan de was (meestal zo'n 6 wassen) en donderdagavond of vrijdagavond vouw ik alles op en ruim het in de kasten. Beddengoed was ik dan op de vrijdag. Misschien dat ik er nog een blogje aan ga weiden.
Om op deze manier de taken wat te verdelen, en zo nodig te kunnen schuiven, blijft het weekend vrij voor de sporten van de kinderen, gewoon lekker niks of om eventueel wat grotere klussen aan te kunnen pakken. We moeten namelijk ook nodig eens onkruid tussen het grind vandaan halen....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten