zaterdag 20 augustus 2016

Zomervakantie: kamperen

Ja, wij hebben het gedaan! We zijn een weekje op vakantie geweest met onze tent en dit jaar een klein bijzettentje voor de oudste jongens. Op 6 augustus zijn we vertrokken voor een twee uur durende reis richting Amsterdam. De grap is natuurlijk, dat ML jaren deze reis dagelijks maakte voor zijn werk :-)

Enfin, na lang wikken en wegen hebben we besloten om met twee auto's op vakantie te gaan, en wel naar Waverveen, naar camping Botsholland. We hadden geen puf om ver te rijden, en daarbij moesten er twee nieuwe ID-kaarten gemaakt worden voor de kinderen als we naar het buitenland zouden gaan. Daarbij hebben we dit jaar een Museumkaart aangeschaft, en we wilden nog een aantal musea bezoeken in de randstad, dus vandaar onze keus voor de camping in Waverveen.

Het inpakken verliep dit keer lekker makkelijk, we konden alles zo in de auto's gooien. En dit jaar kwamen we na zo'n 20 km erachter dat we de haringen vergeten waren, dus ML is teruggereden en heeft de haringen nog van zolder gehaald. Rond 15 uur waren we op de camping, daar snel de tent opgezet en naar de supermarkt voor macaroni. Wat dat is immers traditie, op de eerste dag eten we campingmacaroni van ML!

De rest van de week hebben we ons vermaakt met bezoekjes aan Nemo, het Scheepvaartmuseum, het Spoorwegmuseum, het Nationaal Militair Musum, het Kinderboekenmuseum en ook hebben we het Muiderslot bezocht. Op donderdag regende het de hele dag, dus hebben we eerst ontbeten bij Ikea, daarna zijn we naar het veiligheidsmuseum PIT in Almere geweest en daarna hebben we lekker pannenkoeken gegeten bij Hans en Grietje in Zeewolde. En dat is echt een hele dikke aanrader!

Het avondeten hebben we lekker klaargemaakt op onze Smokey Joe van Weber. En dan lekker makkelijk: komkommer, tomaatjes, worteltjes en kant-klare AH salade. En dan lekker een stukje worst of een broodje hamburger erbij. Scheelt toch weer heel veel afwas! (het is dan wel de bedoeling dat de kinderen hun worst gewoon op een vork prikken en dan opeten!)

De terugreis viel ons wat tegen: het afbreken en opruimen van de tent neemt heel veel tijd in beslag en kostte ook heel wat rugpijn omdat er zo'n 50 haringen in de tent zitten die eruit moesten. Aanvankelijk hadden we het plan om zo rond 15 augustus weer te gaan kamperen op een andere camping, maar het afbreken kost zoveel tijd en energie, dat we de afgelopen week lekker vakantie in eigen huis hebben gevierd. Uitstapjes maken en lekker borrelen in eigen tuin en lekker 's avonds onder de eigen douche is toch wel heel fijn.

Nu genieten we nog even van het weekend. Maandag gaat ML weer aan het werk en gaat ZL1 naar de speelweek hier in het dorp. En dat is dan de laatste vakantieweek, want op 29 augustus mogen we weer aan de bak! (behalve VL dan, die heeft nog zwangerschapsverlof t/m 23 september)

9 opmerkingen:

1. Klinkt lekker! Geniet van de laatste weekjes!

BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt als een heerlijke vakantie! wel veel uitstapjes.. ? weet dat t per kind heel erg verschilt.. maar wij vonden t juist heerlijk om lekker op de camping te blijven.. veel zwemmen of op t strandje rondom t meertje.. ook wel eens man alleen met dekids zwemmen en ik lezen etc.. vooral relaxen.. elke dag een uitstap.. moet er niet aan denken, zeker niet met 5 kinderen (en de tassen die je dan elke dag in en uitpakt... ? vind dat al drama met 2 kids) we zijn wel weggeweest.. maar zeker niet elke dag.. :p en vooral veel op t park zelf.. maar nogmaals.. ik haal zeker uit je woorden dat het een heerlijke vakantie was!! daar gaat t om !! :D

Reacties
    1. Ja, inderdaad veel uitstapjes, maar wel musea die we absoluut nog wilden bezoeken. Sowieso zijn wij altijd nogal van de uitstapjes hoor, en ook al gaan we een keer niet een musea bezoeken, dan rijden we vaak even wat in het rond zodat de kinderen een middagslaapje kunnen doen. Dit jaar was het niet echt lekker weer om op de camping te blijven, het was eigenlijk te koud om lekker bij de tent te kunnen lezen en daarbij was het gras ook vaak te nat voor DL2 zodat ze niet lekker kon rondscharrelen. Ook was de camping niet echt heel fris bij de toiletten en waren er veel luidruchtige mensen, dus het was niet echt een camping waar we lekker bij de tent konden blijven zitten. Volgend jaar maar weer!n

Verwijderen
    2. Wat een leesbare tekst weer zeg, pfff. Iets met veel kinderen in de kamer die aandacht vragen tijdens het typen!

3. die van mij trekken juist zoveel uitstapjes niet, juist omdat ze dan niet kunnen slapen of terugtrekken, maar constant drukte om zich heen hebben ;) merk gewoon dat we de dag na een uitstap echt rust moeten bieden en niet weer een uitstapje ;) maar met zo'n camping is dat lastig! wij zaten op een oostappen park, in een stacaravan, dus die is wel droog en warm..eerste week idd wat regen, maar er was een binnenzwembad. met t mooie weer van vorige week veel op t strandje rondom een meer te vinden, heerlijk :) weinig uitstapjes, ook wel eens lekker ;)

4. Zeker, vorig jaar hadden we een vakantie met temperaturen van 40 graden in Slowakije, toen hebben we ook veel bij de tent gezeten met een boek. Was ook heerlijk!

Verwijderen
  3. Stoer dat jullie dat gewoon gedaan hebben!!