woensdag 27 februari 2013

Goedkoper internetten en televisie kijken

Sinds we in 2009 in ons huidige huis zijn gaan wonen, hebben we een alles-in-1 pakket bij Ziggo genomen zodat we maar 1 rekening krijgen voor televisie, internet en telefoon. Toen we dat abonnement afsloten kostte het zo'n €50 per maand. We waren nog niet bezig met consuminderen en hebben kennelijk ook niet heel goed opgelet, want sinds we met deze blog zijn begonnen, viel het ons al op dat er elke maand ruim €75 wordt afgeschreven en de vorige maand zelfs ruim €90.

We bellen nauwelijks met onze vaste telefoon, dus we konden onze hogere rekening niet echt goed verklaren. Totdat ik vandaag maar eens de moeite heb genomen om in te loggen op "mijn Ziggo". Daar zag ik dat we een TV Extra pakket twv €13,50 per maand blijken te hebben. Deze is waarschijnlijk "automatisch" aangezet toen we ruim 2 jaar geleden ons abonnement hadden geüpgrade met een HD recorder.  Dit TV Extra pakket heb ik per direct stop gezet. Dat is toch weer mooi een besparing van€13,50 extra per maand.

En omdat ik toch was ingelogd, heb ik ons alles-in-1 pluspakket teruggebracht naar het alles-in-1 basispakket. Onze internet verbinding zal hierdoor iets trager worden, maar voor die paar mailtjes en internetpagina's die we per dag bezoeken, is de lagere snelheid ook ruim voldoende. Nog een besparing van €10 per maand en daarmee komt de totale maandelijkse besparing uit op €23,50.

Helaas is dit maar van korte duur, want in oktober krijgen we een glasvezelverbinding. Maar die glasvezelverbinding is een flink stuk sneller dan onze huidige internetverbinding en toch bijna net zo duur als onze verlaagde tarief bij Ziggo. Tot die tijd kunnen we in ieder geval nog mooi €200 extra sparen / aflossen.

Zijn jullie ook wel eens zo naïef geweest door elke maand wel de rekening te betalen, maar verder niet na te denken waarom de rekening telkens duurder wordt?

9 opmerkingen:

  1. Let er wel op dat die glasvezelverbinding ook echt tot in je huis komt en niet dat het laatste stuk koper is want dan win je helemaal geen snelheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gehoord, maar bij ons komt het tot in de meterkast. Maar dat moeten we wel controleren of dat echt gaat gebeuren!

      Verwijderen
  2. Nog duur, die hersenspoelingen :) Maar wel vervelend dat ze dat zo sneaky erbij aanzetten zeg. Heb hier sinds januari ook 'traag' internet, maar ik merk er echt niets van, ook met downloaden. Ligt misschien ook aan je provider, maar toch. Scheelt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb bij Upc eens geinformeerd of de prijs van mijn pakket naar beneden kon, aangezien er na mijn jaarcontract allerlei andere aanbiedingen waren. Ik wilde echter geen Horizon, omdat ik hier allerlei problemen over hoorde. Ik kon wel kosteloos mijn pakket omzetten en minder gaan betalen, maar dan moest ik mijn (goed werkenede) HD-recorder inruilen voor een gewone decoder, want dat pakket leverden ze niet meer met opnamefunctie. Alleen nog Horizon.
    Uiteindelijk een ander nummer gebeld om op te zeggen en over te stappen. Toen kon ik wel mijn HD recorder houden. Nieuw jaarcontract afgesloten met 12 maanden 17,50 korting per maand... Bij het opzegnummer hebben ze meer bevoegdheden als bij de klantenservice. Eerst boden ze 6 maanden korting, toen gaf ik aan dat sommige nieuwe acties met 12 maanden korting lopen. De datum staat al in mijn agenda genoteerd, dan bel ik weer naar het opzegnummer en ga weer onderhandelen over de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wanneer je naar Telfort overstapt zit je nog goedkoper. Heb geen aandelen hoor haha, maar vind het zelf ook prettig om goedkoper uit te zijn zonder kwaliteit in te hoeven leveren. Zat zelf ook bij ziggo, en sinds ik ben overgestapt bespaar ik elke maand zo'n 25 euro!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. we betalen voor surfen en onbeperkt bellen binnenland en onbeperkt bellen van vast naar 06 nummers ca. 50,00 euro per maand. Soms is het 48,00 soms 51,00 oorzaak de niet gratis telefoonnummers. We betalen voor de schotel 13,45 euro per maand voor 2 kaarten (2 ontvangers) totaal 63,45. Misschien dat er een totaalpakket is die goedkoper is maar de schotelinstallatie is nog lang niet 'over de datum'. We zijn tevreden met de snelheid van internet en wie weet stappen we ooit nog wel een keer over op glasvezel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Precies was ik onlangs aan het denken was: Hoe kan ik die rekening van UPC toch omlaag krijgen! Ik stoor me aan die 50€ per maand en hoewel we niet vaak TV kijken en ja, wel veel gebruik maken van het internet vind ik 50€ (600€) per jaar wel erg veel! Zoveel kost mijn TV niet eens...
    Tot op heden nog geen goedkoper alternatief gevonden, vooral omdat ik een abonnement met CI+ kaart wil (dat is zo'n kaartje wat je direct in je TV stopt, dat scheelt weer een apparaat + afstandsbediening)... Misschien is boos naar UPC bellen, maar ben bang toch bot te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Graag wil ik mij even voorstellen als Euphony Consultant.

    Euphony levert Internet, Interactieve TV, Bellen, Mobiel en Energie.
    Dit doen zij in samenwerking met KPN Wholesale, Greenchoice en F-secure.

    Doordat Euphony niet met dure reclame, personeel en winkels werken, kunnen zij veel voordeliger leveren met dezelfde kpn kwaliteit.
    Daanraast geven zij friends&family korting zodat je naast de scherpe prijzen korting kunt krijgen op je factuur.

    Daarnaast zijn er veel opties zoals, onbeperkt bellen, elke maand 120 minuten gratis bellen en onbeperkt smsen.

    Mocht je meer informatie willen, dan kun je even op mijn website kijken, of zelf jouw factuur opsturen, zodat ik kan kijken hoeveel jij kunt besparen!

    BeantwoordenVerwijderen